torstai 16. tammikuuta 2014

Bebet


Olen jo vuosikaudet haaveillut bebejen tekemisestä. Minulla on vain ollut ennakkokäsitys, että se on todella vaikeaa ja aikaavievää ja niinpä niiden teko on aina jäänyt. Ristiäisten jälkeisellä viikolla mummin läsnäollessa päätin kuitenkin kokeilla Kinuskikissan ohjeeseen turvautuen. Tein pohjia 30kpl. Minulla ei ollut ihan riittävästi metallivuokia, joten osan tein silikonivuokiin. Pohjat nousivat melko paljon, eikä täytteelle jäänyt ihan niin paljoa tilaa kuin olisi pitänyt. Seuraavalla kerralla kannattaakin tehdä varmaan 35 pohjaa. Metallivuoissa pohjista tuli kauniimpia kuin silikonisissa. Jouduin paistamaan pohjia huomattavasti ohjetta kauemmin. Ohjeessa paistoaika oli 10min, mutta minä paistoin 15-20min. Täyte onnistui hyvin. Sokerikuorrutteeseen laitoin liikaa vettä (3rkl) ja jouduin laittamaan tomusokeria huomattavasti enemmän kuin ohjeessa. Seuraavalla kerralla täytyy siis laittaa vettä huomattavasti maltillisemmin. En värjännyt kuorrutetta lainkaan. Bebet olivat tässä vaiheessa jo vähän liian täynnä, joten en saanut kuorrutteella täytettä ihan kokonaan piiloon. Kokeilin samalla erilaisia koristeita. Mielestäni bebet on kauniita sekä nonparelleilla että värjätyllä sokerilla. Kaiken kaikkiaan olen positiivisesti yllättynyt siihen, kuinka hyvin nämä onnistui tällaiselta aloittelijalta. Ennen kaikkea maku oli loistava ;) Saa nähdä, koska uskallan ryhtyä hommaan uudestaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti