keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Kurssilla

Osallistuin eilen ensimmäistä kertaa kansalaisopiston matonkuteista virkattua -kurssille. Olin ajatellut saavani kurssilta uusia ideoita virkkaamiseen, mutta ensimmäinen kerta oli ainakin pettymys. Valtaosa kurssilla esitellyistä ohjeista oli tulostettu suoraan Kauhavan kangasaitan sivuilta eli ne olivat minulle entuudestaan tuttuja ainakin ulkonäöltä. Minulla oli onneksi mukana useampaa erilaista ja eri väristä kudetta. Niistä päädyin ensiksi kokeilemaan Triteksiltä ostettua viininpunaista trikookudetta, josta virkkasin pienen kahvallisen korin. Ohje löytyy täältä. Virkkasin ohjeen mukaisesti numero 8 koukulla. Jätin ainoastaan tekemättä kahvan tueksi tarkoitetut piilosilmukat, sillä en nähnyt niitä tarpeellisiksi. Jossain vaiheessa aion kyllä tehdä vielä kaveriksi isommankin korin.

Kumpikaan näistä kuvista ei ole hyvä ja värikin on todellisuudessa kunnon viininpunainen. Korista tuli kuitenkin hyvä ja mukavan napakka. Tämän jälkeen ryhdyin virkkaamaan mattoa Kauhavan kangasaitan punoskuteesta. Onneksi minulla oli ohje ja kuteet valmiiksi mietittynä mattoa varten. Kude on itseasiassa ostettu jo keväällä Pienestä lankakaupasta, mutta virkkaaminen on vaan jäänyt. Toivottavasti kudetta on riittävästi, kun huomasin juuri, että kuteeni taitaa olla paksua laatua ohjeessa mainitun ohuemman sijaan...
Postin mukana on tullut ihania uusia kankaita ja kovasti houkuttelisi päästä ompelemaan, mutten ole juurikaan ehtinyt viimeisen viikon aikana. Tällä hetkellä on työn alla jotakin minulle itselle (ja jotakin pukin konttiin).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti